Thursday, October 21, 2010

Aku Di Lamun Cinta.


Ya. Aku di lamun cinta.

Dengan harga sebuah kegagalan.

Gagal kecil.
Gagal besar.
Gagal hina.
Gagal zahir.
Gagal batin.

dan aku mendapat...cinta.




Dari kegagalan,
Satu percintaan ku alami..

Penderitaan,
Kesengsaraan,
Kebatinan.

Tapi disebalik semua kepahitan,
Tersembunyi keinsafan,
dan pengertian yang amat dalam.

Terbukti kegagalan,
Bukanlah kehancuran,
Dengan anugerah nikmat dan hikmat kehidupan.



Aku pelajari,
Mengenali diri dan siapa kita yang sebenarnya,
di bumi Tuhan.





" Taaruf diri mengenal Pencipta "

Baru aku sedar.. aku kini di lamun cintaNya.




Terima kasih, Ya Allah.

6 comments:

  1. jika cinta pd Allah,jannah itu ganjaran dariNya. :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..

    ana pun rasa tenang macam tu..

    not to worry.. :)

    ReplyDelete
  3. yeah..

    taaaruf lah diri,

    nescaya nanti akan mengenali pencipta :)

    ReplyDelete
  4. dulu pun lagu nie pernah bg ana semangat...
    :>

    ReplyDelete
  5. lagu ke cikyam?

    interesting post jj :)

    ReplyDelete